2017年3月2日星期四

ECU tuning advice: Choose KESS, KTAG, CMD, BDM100 or TL866A?

Comment choisir outil de réglage de puce ECU, KESS V2, KTAG, CMD, BDM10 ou TL866A? Quel programmeur écus pour acheter ?? Ce blog détaillé sera sûrement vous donner la réponse!
D'abord, vous devez savoir qu'il ya 4 façons de programmer ECU (selon l'année de la voiture et les types d'ECU):
  1. Flashing ECU via le port de communication OBD2
  2. Flashing ECU via un port BDM spécial qui est sur la carte mère de l'ECU
  3. Flashing l'ECU en mode de démarrage, sur la table
  4. Souder l'EEPROM sur l'ECU et reprogrammation ECU
  1. Maintenant, vous allez savoir dans chaque sens de la programmation de l'ECU et les outils ECU de réglage recommandés.
  2. Flashing ECU via OBD
Vous pouvez flasher plus UCE 2000 à 2.008 (et beaucoup d'entre eux, même après 2008) via le port OBD. Tout ce que vous avez besoin est un outil flash OBD, brancher l'outil avec la voiture via OBD et donner la batterie 12V stable l'alimentation électrique de votre voiture. De cette façon, vous pouvez lire ECU et flasher le fichier d'accord sur le câble. Il est le moyen le plus simple et le plus rapide de la reprogrammation ECU.
Outils recommandés:

CMD CAN Flasher V1251 liste pris en charge:
https://mega.nz/#!04YWERDD!B0b-8XBb35fECzBloGf9OtjwYAUFSDvMiZRlgiFjDxs

KESS V2 Master version V2.28 FW V4.036 (pas de limites symboliques) €85
  1. Flashing ECU via BDM
Most ECUs from 2002 to 2008 (and some later) have a special communication port on the motherboard called a BDM port. To access this port you need to take the ECU out of the car and open it. In this way ECU will receive a stable 12V power, and can be flashed over and over again. So this is most safe way for ECU programming. And you can also backup if something goes wrong with the flashing via OBD.
Recommended tools:
KTAG V2.13 Master version (also does boot mode, no token limits) €75
  1. Flashing ECU via Boot Mode
You need to take ECU out of the car, and program it on the table while connecting special cables to the ECU's connector pins. Sometimes you also need to do some soldering, like adding resistors to the motherboard…
Recommended tools:
KTAG ECU Programmer
  1. Flashing via soldering EEPROM
You can use this way for older car ECUs and a big percentage of truck ECUs. You also need to take out the ECU, open it and desolder out the EEPROM chip. Then you can read EEPROM chip using an EEPROM programmer. After read, file is modified and then programmed back on a chip (or on a new, empty one). Then you solder the chip back into the ECU.
Recommended tools:
MiniPro TL866A supported list:
http://www.autoelectric.cn/MiniPro/MiniProSupportList.txt
That’s all purchase advice for ECU chip tuning from obd2france.com. Hope it helps you!

This is from Kess v2 clone blog:ECU tuning advice: Choose KESS, KTAG, CMD, BDM100 or TL866A?

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